Wednesday, August 8, 2012

kesengalan Melanda di bulan Ramadhan

salam sejahtera allz...

Alhamdulillah baru jer selesai majlis bacaan yassin kt opis pg nie....buat skali ngan tahlil...dorang mintak nama ahli keluarga yang sudah tiada...maka aku pun letak la nama arwah abah 'Haji Abd Raman bin Md Isa'....semoga arwah abah tenang di sana...walaupun da lebih 3bulan abah meninggalkan kami tapi aku masih rasa abah ada dengan kami....al-Fatihah buat abah~~~

aku sebenarnya nak cita pasal kejadian semalam...hee...aku xley lupa sampai balik rumah pun tersenyum sorang2....heheh

semalam selepas ofis hour aku tunggu boy kat keta nk balik...aku tanya boy 'nk bukak posa mna hr ni?'. Dia cakap 'ntah'....macam biasa aku ikut kan je la mana dia nk pegi....aku ingat dia nk p gold coast da...sebab malam semalam dia suh aku belanja dia...huhu....

last2 aku sedar2 aku da sampai kat alamanda...aku tanya dia 'nak cari apa kat sini?'...dia kata 'ada la'...aku malas da nak layan..

lepas kuar je dari keta dia bagi kunci keta kat aku suh simpan...aku cakap 'tak nak'...dia tanya 'btul nie tak nak?'...aku cakap 'ye tak nak...pegang la sendiri'...tiba2 dia baling kunci keta tu kat tanah pastu dia jalan....aku jerit la 'tak nak amik!'.....dia buat bodo jer...aku pun ikut la dia dari belakang....aku tanya dia 'betul ke tak nak amik kunci tue?'...dia buat bodo jgk...sampai la kitorang masuk alamanda...aku cakap kat dia 'syg tak amik pun kunci abang...abang xnak amik ke?...dia cakap 'biar la....sapa suh sayang tak amik td abang bagi'...aku da risau...tiba-tiba masa kitorang nak naik escalator, aku nampak sorang brader nie pegang kunci keta...aku tak sedap ati..aku cuba tengok kunci yang dekat dalam tangan brader tu...aku nampak kepit kuku Boy...aku cakap kat Boy 'abang orang tu amik kunci abang'..Boy tanya 'betul ke?'...aku anggukkan kepala...Boy tengok brader tu da jalan kat depan...aku cakap 'kunci abang la tu'...Boy pun terus berlari mendapatkan brader tue...aku cuma tunggu kat depan foodcourt..aku tengok Boy datang kat aku sambil pegang kunci keta dia...aku terus gelakkan dia...hahahahaha...aku tanya 'nape kejar?...biar je la dia amik kunci Abang tu'...kihkihkih...Boy tersengih jer...

lepas dapat balik kunci keta kitorang pergi la cari kedai makan untuk bukak posa.

sekian.

moral of da story:jangan la campak kunci keta anda merata-rata....kih3

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...