Friday, November 24, 2017

Aku mak

Alhamdulillah termakbul jugak doa aku nak balik kg bercuti selama seminggu.... Allah memang maha pengasih dan penyayang...ingatkan tak jadi dh nak balik kampung...😌

Seminggu kat kampung sangat bermakna buat aku.
Cukup untuk aku muhasabah diri sendiri.
Cukup untuk aku paham apa yang aku nak dalam hidup ni.

Hari pertama balik aaqil demam. Hari ketiga ammar pulak start panas badan. mungkin keadaan cuaca yg tidak menentu menguji ketahanan fizikal anak-anak.

Aaqil demam mak bawak p pmc...ammar demam mak bawa p kmc....
Mak berlagak??
Kata la apa pun.
Mak cuma nk bagi yang terbaik untuk anak-anak mak selagi mak mampu.

Mak kedekut...(ada orang kata mak kedekut)
Ya mak memang kedekut.

Mak nak bela anak-anak mak dengan usaha mak sendiri.
Mak tak mau mintak-mintak dengan orang.(kadang-kadang ja mak mintak ngan tok😁)

Mak memang kedekut.SO WHAT?

Anak-anak mak anugerah Allah paling indah buat mak
Jadi mak janji dengan diri sendiri untuk sayang,jaga dan didik anak-anak mak.

Sebelum balik putrajaya singgah ipoh dengan tok n paksu.
Seronok sangat kat ipoh.

Celebrate besday apis
Pergi teluk batik picnic

Walaupun anak2 mak still on off demam
Tapi alhamdulillah tak banyak ragam masa g jenjalan tu.

Sepanjang seminggu bercuti
Hanya fikirkan anak2 saja.
Semua yang mak buat demi anak2 saja.
Anak demam
Nak bawak anak p jenjalan
Amik takaful untuk anak


Mak doa mak kuat untuk terus jaga dan didik anak2 mak.
Mak tak harapkan balasan
Cukup la anak2 mak boleh berdikari bila mak xdak nanti.

Untuk tatapan anak2 mak
Ammar izzuddin & Aaqil iskandar👩‍👦‍👦

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...