Tuesday, December 23, 2014

Hati yang tidak dididik~

assalamualaikum wbt.....

harini 23 Dis 2014....cuaca agak sejuk pagi...hati ni rasa xmenentu...tiada daya nak bersuara..tiada tempat nak mengadu...

Tiba-tiba aku teringat kat 'blog' ni...da lama xmenjengah kat sini...rasa rindu mula bertandang...ku belek2 post2 lama...'da lama xmerepek kat sini'.'sudi kah 'blog' ni menerima kehadiran aku lagi'...sudi tak sudi lantak la...aku tengah susah hati ni...huhuhu..
..................................................................................................

wahai hati...
di mana silapnya tidak pernah aku tahu...sentiasa saja berbolak balik.mungkin kerana kurangnya iman dalam diri.....ermmm bukan mungkin lagi..tapi itu la puncanya...

selama ni aku hanya berfikir untuk jaga hati sendiri saja..aku tidak peduli tentang hati orang lain..sebab....orang lain tidak penting pada aku..kubur masing2 fikirku.
aku lupa bahawa jenazah aku esok oranglain yang akan tolong kebumikan...

ya Allah,
aku belajar...aku membaca....aku tahu...tapi aku jarang beramal...kadang-kadang aku terus lupa...

semakin hari kebencian semakin menebal dalam diri...aku benci oranglain yang pentingkan diri..aku benci oranglain yang sentiasa mencari salah aku.aku benci oranglain yang menyusahkan hidup aku...aku benci oranglain yang sentiasa bongkak dan angkuh..aku benci oranglain yang seperti 'ketam mengajar anak berjalan lurus'.aku benci........

sifat Allah itu maha penyayang...tapi aku??
Astaghfirullahhalazim...ampuni dosaku ya Allah...

Oranglain tidak pernah menjadi oranglain...oranglain adalah orang2 yang sepatutnya aku sayang...tapi hanya disebabkan sikap aku yang perfectionist.semuanya bagaikan mendatangkan masalah saja buat aku.




ya aku memang negatif.

aku tidak minta mereka semua menjadi seperti aku.tapi aku benci apabila mereka menganggap aku sama seperti mereka.manusia tidak akan pernah sama.Tidak akan!

p/s:depa pun negatif jugak paa...



0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...