Wednesday, February 1, 2012

me LOve pt.1:how i met the guy

in the year of 2010, aku telah mengikuti satu kursus yang diwajibkan ke atas staff2 baru seperti aku di Genting Highland....kursus itu organized by training department opis aku...semua peserta dikehendaki menghadirinya selama 2minggu...

From my department, me and 2 of my friends telah terpilih untuk pergi kursus nie..semua peserta dikehendaki berkumpul kat opis untuk menaiki bas yg telah disediakan..kitorang bertolak pagi dan sampai sana dalam tengahari cmtu...first thing yg kena buat bila smp sana ialah register kewujudan kitorg kt kursus tue and amik kunci bilik...aku tgk nama roomate yg akan stay ngn aku selama 2minggu nie...and i like it...ahahaha.she is Sabahan..actually aku mmg suka ngn org Sabah Sarawak nie...dorg nie nice..(yg aku duk jmpa lar...). lepas aku amik kunci kitorg pn check in la kt hotel Seri Malaysia Genting Highland...membe aku yg sorg dapat bilik sebelah aku kat tgkat 3.yg sorg ag terlepas kt tgkat 2...

pada malamnya kitorg diminta turun ke dewan untuk taklimat..ada beberapa org pegawai yg bagi ucapan..masa tengah taklimat aku dengar pegawai telah menegur sorg mamat nie yg rambut dia panjang.aku xprasan la sapa sbb mamat tue duk belakang...(dalam hati aku,'mcm budak nakal kt sekolah je,smp nk kna tegur bagai')..and aku igt nama dia!
after that sesi Taaruf...kitorg diarah buat bulatan besar and then kena perkenalkan dr masing2..kt situ baru la aku taw ramai gak dari HQ sama cm aku..and yg len dari branches.

after taklimat, kitorg dibahagikan mengikut kumpulan masing2..ada 4 kumpulan suma.lawak gila bila igt how funny kitorg kena cari ahli kumpulan masing..kena hurming lagu Aci2!...xkuar nafas aku nk hurming...hahahha.
3hari kitorg terima task secara berkumpulan...nasib bek group members aku nie happening2 gak...last task kitorg kena complete 1lagu...and mamat nakal yg rambut pnjng tue comes wif da brillieant idea by united all of us and finish the task..impressed jap aku ngn dia...(^_^)

Hari keempat kitorg start kena dgr ceramah...most of the topic related to core business...bOsan okay!tapi disebabkan aku duk depan skali xley nk tido sgt la...huhu..everytime mamat nakal tue je yg kena tegur pasal duk tido kt belakang time org bg ceramah...dia tu mencapap sgt la..huh.

my first impression aku kt dia...dia nie mmg nakal and suka sakat org...org cmni bleh wat kawan ja.hmmm....

after few days kat sana...aku da kenal suma org...da bleh get along ngn dorg suma and da mamat nakal ...first time aku sembang ngn dia masa dia nk g sembahyang jumaat.dia ngn mamat sorg g tertinggal bas.masa tue la kitorg change fon number..oppsss!

masa kat dewan pn kitorg de sembang.dia rajin gak duk menyemak kan diri kt tmpat aku sbb kak sebelah aku rajin duk melayan dia...dia ada intebiu pasal aku sambil duk promOt membe dia kt aku...eh hellO~~~aku xmnat lelaki2 pemalu nie..


aku tingat dia ada pinjam kepit kuku aku...and know wut last day tue da balik KL baru dia bagi balik aku pnya kepit kuku tue...and thats one of da reason i alwayz think of him...sweet~~~


p/s:Since the first time I met you,
I couldn't seem to forget you.
And lately I seem to find,
That you're always on my mind.
I feel so happy around you,
And I thank God that I found you.
At first I thought of you as a really good friend,
But I realized that my feelings there didn't end

3 comments:

Miss N™ said...

singgah sini..cik nur dah jadi followe yg ke 32 di belog ini.. :)

Miss Eiza said...

tq cik nur (^_^)

Mr. Aliff said...

err.. gambar 2...huk.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...