Thursday, April 16, 2015

ammar's working day

assalamualaikum all.

semalam 15 april 2015.ammar ikut mak p keja.

pagi tu mak da lambat.ammar pulak bangun awai.bila ammar bangun awai memang selamat la nk buat banyak keja.takdo la.baju keja abahnya pun kena iron sendiri.sebab ammar akan merengek bila kita tak pedulikan dia.
totet totet totet............last2 lambat jugak sampai ke opiz.muka kitorang laki bini memang da takleh blah da.pasal lambat.

so masa p opis semalam mak xdak la bawak banyak barang ammar coz pengasuh cakap dia nk p klinik kejap ja...so mak bajet dalam pukul 10 or 11 cmtu da bleh antar ammar balik kat pengasuh..


(mak is multitaking.atas meja buat keja.bawah meja jaga anak)
 

but then.
tunggu punya tunggu......
pengasuh tak call2...
ai pukul 12 da ni...mane pulak pengasuh ni...cakap kejap ja....
ermmmm....

pukul 12.30 pengasuh call. 'zety akak pegi klinik petang ni ye pukul 2.30.pagi tadi tak jadi pergi husband tak dapat hantarkan.camna yer..nak antar ammar petang ni ke?'

i was like ermmm 'owh yeke..xpelah saya tak antar la hr ni'. terus aku end call.

i dun care wut ever the reason...cakap la awal-awal...
aku bengkek jgk dengan pengasuh, kalau aku amik ammar lambat cket kemain dia nak caj.tapi ni 1hari aku tak hantar ammar dia taknak refund ker??

aku da la bwk 1 ja pampers ammar.susu pun bawak ngam2 ja...da tengahari ni ammar pun da start buat perangai.lapar.

aku call en suami.bagitaw dia pengasuh p klinik petang pulak.so ammar stay kat opiz sampai petang. aku suh en suami balik amik pampers, susu, food and few barang ammar.

tak jadi keja aku kat opiz hari ni.

en suami plak sibuk hari ni.lepas hantar barang ammar terus blah.

tengah hari tu bagi ammar makan.sian dia lapar.lepas kenyang ammar tido.


(berenang ataih meja pulak)
 
naseb baik bos and officemate okay ja...dorang paham situasi aku.alhamdulillah ammar pun xbanyak ragam masa kat opis semalam.makan tido main ja keja dia.
 
tepat jam pukul 5 aku punchcard out.nak balik da.ammar pun letih da.mata lali lagi.nak tido agaknya.
 
 
p/s: aku baru taw kita tak boleh complain pasal pengasuh anak kita.terima ja bulat2 perangai pengasuh pasai dia SUDI DAN BAIK HATI  nak jaga anak kita...so aku puji la :pengasuh ammar baik, baguih. tiptop, d best, rajin, penyayang, pengasih, punctual alim warak ya hanana......
 
thanks for reading ('',)

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...