Thursday, April 16, 2015

makan-makan time :Ipoh - Alor Setaq - Perlis

salam all

pretty busy tis few weeks..ouhhh

last week balik kampung.jumpa mak tersayang.tengok adik yang tak tentu hala.alhamdulillah sihat kedua-duanya...depa dua ni adalah insan paling penting dalam hidup aku selepas Ammar.hee~~~

bertolak balik hari jumaat lepas solat jumaat...(bukan aku taw yg solat jumaat).lps amik ammar kat rumah pengasuh terus kami gerak.
 
tapi tak terus balik kedah.kami singgah dulu kat Ipoh umah kak long.sebab maklong ammar n kakak2 da rindu sangat dengan ammar...kami bermalam di situ..malam tu lapar.kak long dah tak masak sekarang..pasai baby dalam perut buat kaklong penin2..heheh...so kami start keta bawak ammar n kakak2 p kedai makan.kami makan kat kedai tak jauh dari rumah kaklong.

restoran Kasmina.
ramai jugak orang datang makan kat situ.kami tapau ja.pasai bawak 4power rangers..kang tak makan nasi termakan pinggan plak kang. aku order nasi goreng paprik, Abg order nasi goreng kampung n aira nasi goreng biasa.yang lagi dua orang tak payah tanya.payah makan!

malam tu tido dalam kepanasan.padahal dua kipas kami konker.sapa la yang bina rumah ni...pengudaraaan failed! aku sampai bangun tengah malam minum air.sebab panas sangat.tapi alhamdulillah ammar tido dengan lenanya ('',)

esoknya kami bertolak pukul 10 pagi coz kaklong keja pagi.keluar sesama.


sampai di alor setaq dalam pukui 2lebih la....sampai2 ja mak ajak p makan kenduri kat Gunung Sali umah paklang..kita hat memang duk lapaq angguk ja.jom mak.
sedap plak rasa.lama tak makan lauk kenduri..hehehe
actually bila balik kedah makan ja dalam kepala otak aku ni.heE~~

esoknya hari ahad,pagi tu aku p beli roti arab.pasai en suami makan tu je breakfast dia kalu kat kedah..benda lain dia tak reti makan agaknya.huu~~~
tapi roti dia memang sedap.ada roti arab,roti jala n roti bakar. pastu kuah ada 3jenis jugak.gulai ayam, gulai daging n kuah durian...yummmm!kedai ni bukak pagi dalam pukui 8 smpai pukui 11 ja tak silap aku.

(haa...kat sini la ada roti arab n roti jala n ROTI BAKAR TELUR GEDIK...hehe...tempat len xdak taw)

tengahari selepas selesai urusan dengan lawyer,abg aku bawak p makan dekat restoran Dee Pumpong.kedai dia panjang sampai tepi sungai. menarik la buleh makan tepi sungai camtu.tapi lauk dia kureng la...

malamnya aku bawak mak n apiz makan kat kuala perlis.dekat KOMA LAUT.en suami ingat dekat ja kola perlis tu.sampai ngantuk beliau drive keta...hahaha..nasib la abg.

 
makanan kat situ okay la.boleh la.xdak la best sangat. memang next time pergi kena try kedai lain la pulak.
 
neway satu buat aku frust balik kedah kali nie....gerai KOEY TEOW IMAN tutup seminggu....
warghhhhh....pasepa time ni dia tutup.pasepa bukan time lain..hukhuk..
 
(seriously hampa kena mai makan kat sini kalu mai kedah)
 
(tis is best bro!)
 
 
last-last koey teow abg hairul kt taman wira tu pun jadi la...huhu
 
im a happy girl bila balik kedah.dapat keluar makan2 ngn mak. it was de very beautiful moment for me.

Thanks for reading ('',)

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...