Thursday, April 16, 2015

cinta menuju syurga :-)

hari ni aku nak story pasal my dear kezen Hazwan and his wife Ipah.

pasaipa aku nak cerita pasal depa?pasaipa bukan oranglain?
pasai aku rasa tajuk kat atas lebih sesuai untuk depa.
sometimes jelez tengok depa....bahagia and taat perintah Allah.

okay.

both of them berkenalan since sekolah menengah lagi...da lama berkawan.sampai la kedua-duanya melanjutkan pelajaran ke oversea lepas SPM.
Sorang ke France sorang ke Ireland.

Walaupun sorang ke sana sorang ke sini tapi relationship depa masih utuh.Kagum aku!
Sebab pada aku, aku tak berapa percaya dengan cinta 'PJJ' nie....sedangkan duk depan mata pun orang boleh curang apakan duk berjauhan.

But they prove me that im wrong.

before they finished their last semester, depa plan untuk kahwin.aku macam wow! macam mana nak kawin kerja pun dak lagi...

Again they prove me wrong.

lepas sesi pujuk mak bapak masing-masing akhirnya mereka bertunang.aku tak hadir majlis bertunang tu sebab aku di Putrajaya.

pada bulan julai 2012 (kalu aku tak silap) berlangsung la majlis perkahwinan sepupu aku dengan gilang gemilang....diulangi gilang gemilang...hahahah...tak pernah aku p majlis kahwin sebelah lelaki yang grand macam tu..kekeke...maybe sebab sepupu aku anak sulung.makanya mak dia berhempas pulas meng'grand'kan majlis tersebut...

selepas bergelar suami dan isteri yang sah pulanglah keduanya ke oversea bagi menghabiskan pengajian masing-masing.

after graduation masing-masing balik dan cuba mencari rezeki di tanah air tercinta. banyak jugak masalah masa tu sebab yela da kawin.tapi tak kerja lagi...orang kita (termasuk aku) asyik pikir negatif ja
-nak bagi anak bini makan apa tak kerja lagi
-study luar negara takkan nak kerja cikai2 ja
-hang anak sulung jangan lupa adik-adik sekolah lagi.
-mama dah berabis banyak masa hang belajaq kat obersea dulu

and so on....

And now seorang dah bergelar engineer dan seorang bergelar doktor.
Alhamdulillah..

depa dikurniakan seorang cahaya mata yang amat comel bernama muhaimin. muhaimin sebaya dengan ammar :-)

last time depa mai umah aku nak tumpang sembahyang...sebab waktu da singkat sangat..masa tu time maghrib..aku suh depa sembahyang kat bilik aku.sebab bilik tengah tu banjir...
and what make me impress is depa sembahyang jemaah...subhanallah.kalut-kalut pun tetap berjemaah....ermmm.jelez lagi.



ada la few time depa singgah sebab nak tumpang sembahyang...
and now i know why Allah loves this people.

bila kita ingat Allah Allah ingat kita. Allah bagi rezeki kat kita..hidup kita pun inshallah berkat.lebih tenang.


p/s: jom perbaiki diri sendiri.masih sempat lagi ni. (y)

Thanks for reading ('',)

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...