Wednesday, March 18, 2015

Kebersihan separuh daripada iman

am i perfectionist?? No i dont think so....becoz few things ja yang aku sometime terlebih care..

contohnya macam tak boleh ada habuk atas rak tv.....pinggan mangkuk periuk belanga cawan suma kena cuci bersih2...tak boleh ada sehabuk sisa pun...lantai rumah lantai dapur lantai bilik kena bersih...atas rak buku rak tv n segala jenis rak kena tersusun...no sampah!

Thats ME!

neway perfectionist aku lebih pada kebersihan la...aku is allergic benda kotor...aku hilang mood bila tengok dapur bersepah...sinki penuh pinggan cawan tak berbasuh...kitchen kabinet berminyak...eewww~~~
itu yang kat dapur...kat ruang tamu dengan cawan bawah sofa.tisu kotor merata-rata....urghh...ramai ke umat nabi Muhammad yang berperangai macamni???


last 2 days (ok nak ngadu sebenarnya...intro ja kencang tadi..kikiki..) balik keja ja jadi malas nak masak..biasanya rutin aku balik keja memasak la..tp kemarin n semalam jadi malas pasal tengok dapur yang berminyak-minyak...ada tumpah milo la tumpah maggi la....iollsss isssss rimassssss...
so 2 hari la aku balik keja tak masak...en suami macam redha je...aku malas nak ngemas...aku nak biar ja...(memang takkan ada yang nak ngemas la..) dan 2 hari jugak aku tak bancuh air kt en suami pagi2 sebelum pegi keja...

and know what?? dapur aku makin worse!!minyak makin bertepek...kesan ayaq milo tumpah makin banyak...perencah maggi makin bertaburan...owhhhhhh

Semalam soppink barang dapur kat mydin...balik rumah nak taknak kena la jugak masuk dapur...
tung tang tung tuang kat dapur....(bebai punya pasai orglen yg buat kotor aku nak kena ngemas)....
Tapi alhamdulillah lepas masak aku kemas dapur....hati jadi tenang sendiri lepas tengok dapur da bersih...
Lepas mandi and semayang maghrib aku pun p la makan...en suami nak p men futsal pulak katanya...
so iollsss jaga Ammar la semalam.disebabkan letih mengemas aku bawak ammar masuk bilik tido awal...nasib baik dia tak banyak ragam...

pagi tadi bangun masuk dapur ternampak sisa2 perncah maggi atas kitchen kabinet...urghhhh (pagi sangat mood aku hilang)...so pagi2 lagi muka tara senyum...hati banyak panas...

nak ditegur???yang dah lama hidup ngan aku pun tak paham-paham...ermmmm...

sometimes im juz curious depa ni tak geli ka tengok meja makan berminyak2...serbuk milo bertaburan...kulit bawang merata-rata..
semut?? xpayah cerita laaa......memang ajak geng mai berkampung teruih kat dapur aku tu ha....

-ya Allah ya tuhanku ampunilah dosa aku...banyak sungguh dosa aku sehingga diuji sebegini rupa...sesungguhnya Engkau maha pengampun dan maha penyayang...-

p/s: patutkah aku explain kat depa erti sampah dan tong sampah???

Thanks for reading ('',)


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...