Monday, March 23, 2015

Mamee Chef kari laksa...sLLurrrp!!!

semalam 22 Mac 2015....

aku tengok husband..husband tengok aku..
husband:kita nk makan pe malam ni yang?
aku:ikut abang la..
husband:abg ikut sayang..
aku:sayang xpa..pape pun boleh..abang tu banyak songeh kang..
husband:tapi abang tanaya sayang dulu..sayang cakap la nak makan apa?
aku:banyak dalam kepala ni ha nak makan....nak roti canai...nak burger...nak spageti..nak maggi...nak nasi goreng...
husband:ok...tak lebih 50hingget g tue...
aku:hahaha...bleh abes ke makan suma tu?
husband:da sayang nak sangat.

lepas semayang maghrib husband keluar g beli burger kat kg Abu Bakar Baginda...
husband punya eggbenjo
aku punya beef burger.

burppp...alhamdulillah..

tup....tup...pukul 11.30malam aku rasa nak makan lagi..takkan nak suh husband keluar lagi..
last2 p dapur nampak Mamee Chef.



pong pang pong pang...siap masak da...(masa masak tak perasan perisa apa...lapar sangat da.hahaha)

sedap wei...dia punya perencah meriah gila...perencah saja 3bungkuih..
ada soup powder, dried tofu and sambal tumis kut...
takyah tambah mende lain da.
tuang ja suma dalam periuk..kacau-kacau-kacau.....DONE!
kuah pun pekat..mi pun kenyal..yummm

aku tengok kat plastik dia tulis 'mi tarik'...sebab tu sedap kut...
aku besa gak makan mi tarik fresh2 ditarik...yummm...lembut...cair di mulut beb...masa tu makan kat mi tarik sulaman dekat wangsa maju.
tapi yang tu fresh..
yang ni instant pun sedap kira ok la...

aku bawak mangkuk makan depan TV.Husband ada sebelah....aku makan tak pandang kiri kanan..
husband pun berdehem kuat2...hahaha...'sorry Abang..lupa nak pelawa'
aku tinggal la sikit habuan untuk beliau...kikiki

p/s:lupa nak amik gambar masa tengah makan tue...hehehe

Thanks for reading ('',)

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...